infographic
laten maken

Ondersteun uw verhaal.

Infographics

U wilt iets ingewikkelds uitleggen. Infographics zijn tekeningen die uw verhaal ondersteunen.

Waarom een infograhic?

Uw product, proces of strategie wordt duidelijk uitgelegd door infographics in te zetten. Het is de combinatie van het verzamelen van data die vertaald worden naar illustraties. De populariteit van beeldtaal is niet voor niets. Veel leuker dan een lange tekst lezen en nog prettiger dan je een weg banen door cijfers, percentages en onderzoeksresultaten. Dit is ook de reden waarom er steeds vaker en over allerlei onderwerpen een infographic verschijnt.  

Wanneer 'werkt' een infographic

De infographic ‘werkt’ als deze zo veel mogelijk visuele elementen bevat en zo min mogelijk tekst. ‘Lezers’ willen meteen zien wat de infographic weer wil geven, zonder eerst veel tekst te moeten lezen.  Een vak apart: het maken van infographics. Data en vormgeving zijn de twee onderdelen waar een Infographics uit bestaat. Naast het feit dat de infographic er mooi uit moet zien, moet het voor de doelgroep interessant lijkt.

Wat maakt een infographic goed?

  • Zo veel mogelijk beeld en zo min mogelijk tekst.
  • Hoe simpel de illustratie, des te beter.
  • Het formaat past bij het medium en is makkelijk op te delen.
  • Het lettertype, de lettergrootte en de kleuren zijn in balans en afgestemd op het doel en het onderwerp van de infographic.
  • Er is een duidelijke, consequente keuze voor een illustratiestijl.
  • Originele en frisse benadering (wanneer het onderwerp en doel dat toelaten).
  • Het onderwerp heeft een hoog share-gehalte.
  • Het kleurgebruik van de infographic is beperkt.
  • De informatie staat netjes onder en naast elkaar.
  • De lettertypes worden rustig ingezet: niet teveel verschillende lettertypes.
  • Grafieken en beelden zijn op elkaar zijn afgestemd, ze ademen dezelfde sfeer.

Wat maakt een infographic goed?

  • Zo veel mogelijk beeld en zo min mogelijk tekst
  • Hoe simpel de illustratie, des te beter.
  • Het formaat past bij het medium en is makkelijk op te delen
  • Het lettertype, de lettergrootte en de kleuren zijn in balans en afgestemd op het doel en het onderwerp van de infographic
  • Er is een duidelijke, consequente keuze voor een illustratiestijl
  • Originele en frisse benadering (wanneer het onderwerp en doel dat toelaten)
  • Het onderwerp heeft een hoog share-gehalte
  • Het kleurgebruik van de infographic is beperkt
  • De informatie staat netjes onder en naast elkaar
  • De lettertypes worden rustig ingezet: niet teveel verschillende lettertypes
  • Grafieken en beelden zijn op elkaar zijn afgestemd, ze ademen dezelfde sfeer

onze diensten

Als full service ontwerpbureau kunnen wij u helpen in alle facetten binnen het grafisch design.

Daag ons uit!

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of heeft u een vraag?

Close Menu